Strona internetowa biura rachunkowego, audytorskiego - jak ją zrobić?

Strona internetowa biura rachunkowego, audytorskiego - ten poradnik pomoże Ci zrealizować ten cel.

Spis treści:

  1. Biura rachunkowe i audytorskie w Polsce
  2. Wymagania prawne odnośnie stron internetowych dla biur rachunkowych i audytorskich
  3. Jaka powinna być dobra strona internetowa?
  4. Przykład strony internetowej dla biura usług audytorskich rachunkowych
  5. Najnowsze wymagania dla stron internetowych (SEO i Google)

Biura rachunkowe i audytorskie w Polsce

W Polsce jest ponad 40 000 biur rachunkowych. Wyróżnienie się na takim rynku może być trudne. Dlatego najlepszym sposobem jest stworzenie strony internetowej dla biura rachunkowego, która podkreśli zalety danego biura.

Wymagania prawne odnośnie stron internetowych dla biur rachunkowych i audytorskich

Biuro audytorskie a wymaganie posiadania strony internetowej

Biura audytorskie zobowiązane są ustawą by taką stronę www posiadać. Zgodnie z art. 57 ust. 2 pkt 9 uobr prowadzona przez PIBR lista firm audytorskich obejmuje m.in. informacje o adresie strony internetowej.

PIBR publicznie publikuje listę firm wraz z ich danymi. Co ważne art. 57 ust. 2 pkt 12 uobr wskazuje na konieczność podania danych kontaktowych obejmujących numer telefonu i adres poczty elektronicznej oraz imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów.

Biuro rachunkowe a wymaganie posiadania strony internetowej

Biura rachunkowe nie są objęte wymogiem prawnym posiadania strony internetowej. Natomiast jest to niemal niezbędne jeśli chce się pozyskiwać klientów, którzy nie są tylko z 'z polecenia'.

Jaka powinna być dobra strona internetowa biura rachunkowego lub audytorskiego?

Fundamentem jest spełnienie praktyk odnośnie samych stron internetowej.

Szybkość strony internetowej biura rachunkowego

W branży biur rachunkowych i audytorskich około 60-80% ruchu na stronach internetowych to ruch mobilny, z telefonów komórkowych. Dlatego bardzo istotna jest prędkość ładowania strony internetowej. Korzystając z urządzeń mobilnych często nie jesteśmy w zasięgu sieci Wi-Fi z wysokim transferem danych. Często jesteśmy w budynku (ograniczony zasięg sieci GSM) albo w ruchu (w aucie, pociągu, autobusie - gorszy transfer danych). Dlatego podstawą jest szybkie działanie strony internetowej.

Jak mierzyć prędkość działania strony internetowej? Najlepiej przy pomocy narzędzia od firmy Google : PageSpeed Insights.

Dla wykonanej przez nas strony internetowej dla biura rachunkowego i audytorskiego z Poznania zjperfekt.pl udało nam się osiągnąć 100/100 na urządzeniach mobilnych jak i komputerach (choć wynik od 75 uważany jest za przyzwoity) - badanie wykonane 09.11.2021.

Szybka strona internetowa biura rachunkowego i audytorskiego zjperfekt.pl 100/100 w PageSpeed Insights

Konkretne informacje zawarte na stronie biura

Strona powinna zawierać konkretne informacje - czasy marketingowych ogółów przeminęły. Mamy coraz mniej czasu na niekonkretne informacje.

Dlatego strony internetowe w jasny sposób powinny przedstawiać ofertę. Konkretnie ją rozpisywać, a najlepiej, gdy to możliwe, podawać jeszcze cennik lub widełki cenowe. Nie ma nic gorszego w copywritingu niż napisanie 'Najlepsze biuro rachunkowe' jako hasło reklamowe, a w ofercie 'jesteśmy profesjonalni i elastyczni i zrobimy wszystko'. Trzeba pisać konkretnie i przedstawiać konkretną wartość oferowaną klientowi.

Strona internetowa biura rachunkowego musi wzbudzać zaufanie

Internet bardzo szybko się rozwija, a z tym i oczekiwania klientów odnośnie poziomu User Experience, czyli doświadczenia użytkownika z danym systemem. Na to składa się również UI, czyli User Interface, czyli w przypadku strony internetowej jej wygląd i to jak na tej stronie się użytkownik czuje.

Nowoczesna szata graficzna wzbudzi dużo większe zaufanie niż coś z rodem z 2005 roku - użytkownik mógłby pomyśleć, że jak ktoś ma stronę z lat 2005-2010 to pewnie jego działalność wygasła lub sam nie ze wszystkim jest na czasie - również pod względem prawnym. Takiego wizerunku nie chciałoby żadne biuro rachunkowe lub audytorskie.

Mobilna strona internetowa dla biur rachunkowych i audytorskich (na komórki)

Mobilna strona internetowa biura rachunkowego audytorskiego

Responsywna (dostosowująca się do wielkości urządzenia) strona internetowa to obecnie podstawa.

Na witrynach biur rachunkowych jest to 60-80% ruchu. Zatem jest nawet ważniejsza niż wersja na komputery.

Dla biura rachunkowego z Poznania wykonaliśmy właśnie taką witrynę, która jest zoptymalizowana perfekcyjnie - wg PageSpeed Insights wynik dla mobile i desktop to 100 na 100 możliwych punktów, a zwyczajowo 75 uważa się już za przyzwoity wynik.

Brak wersji mobilnej strony lub jej wolne działanie nie może być powodem, że ktoś straci klienta. Warto o to zadbać.

Wezwanie do działania

Często się o tym zapomina, ale bardzo warto zamieszczać na swoich firmowych stronach wezwania do działania. Na czym polegają?

Wystarczy poza podawaniem danych kontaktowych napisać:

  • "Zadzwoń na darmowy wstępny audyt"
  • "Zadzwoń po darmową konsultację"
  • "Zamawiam bezpłatną konsultację" - w przypadku formularza kontaktowego, zamiast zwykłego 'Wyślij'

To tylko niektóre sposoby, które są sprawdzone testami A/B i powodują większą konwersję (ilość pozyskanych kontaktów względem ruchu na stronie).

Przykład strony internetowej biura rachunkowego, audytorskiego

Dobrym przykładem strony internetowej dla biura rachunkowego jest strona zjperfekt.pl

Witryna zawiera najważniejsze informacje dla klienta. Jest Szybka, responsywna i umożliwia również kontakt poprzez formularz i znalezienie siedziby firmy na mapach Google.

Najnowsze wymagania dla stron internetowych (SEO i Google)

W połowie roku 2021 Google zaktualizowało swój silnik wyszukiwarki internetowej. Po tej aktualizacji dobra optymalizacja strony internetowej jest jeszcze ważniejsza.

Kluczowe jest by wyniki w teście PageSpeed Insights (a dokładniej Core Web Vitals) były jak najlepsze. Umożliwi to zdobycie lepszych pozycji w Google na dość trudne frazy jak 'biuro rachunkowe'.

Umów się na darmową konsultację

Prowadzisz biuro rachunkowe i/lub audytorskie? Potrzebujesz zaistnieć w sieci? Chcesz poprawić swoją widoczność w sieci?

Skontaktuj się z nami, a niezobowiązującej rozmowie sprawdzimy czy możemy Ci pomóc. Zapraszamy!