[ Case Study ] Marketing i sprzedaż firmy produkcyjnej

Z firmą Antałex współpracujemy stale od 2007r. Współpraca obejmuje głównie wsparcie marketingowo-sprzedażowe oraz informatyczne.

Antałex to blisko 100-osobowa firma produkcyjna specjalizująca się w regeneracji tylnych belek skrętnych, które montowane były w samochodach Peugeot, Citroen i Renault.

Wyzwania firmy produkcyjnej - regenerującej

Produkt jest specyficzny, ponieważ jest to regeneracja, a taką każda firma może przeprowadzić inną jakościowo. Dlatego celem marketingu jest informowanie Klientów dlaczego właśnie ta regeneracja jest godna zaufania.

Był okres, w którym mechanicy sami parali się regeneracją tylnych zawieszeń skrętnych. Regeneracja taka była nieefektywna, schodził na nią często cały dzień, więc musiała być droga dla Klienta lub niskiej jakości.

Dodatkowo mechanik, który niewiele zrobił takich belek popełniał błędy, które wychodziły dość szybko w trakcie używania belki. Często również nie dawali nawet rocznej gwarancji na taką naprawę.

Dlatego powstała nisza specjalistycznych firm, które podeszły do tej regeneracji w sposób przemysłowy. Korzystając z efektu skali miały tańsze części. Ustawiając regenerację jak produkcję każdy pracownik był wysoko wyspecjalizowany na danym etapie regeneracji. Dlatego zarówno koszt jak i jakość były dla Klienta dużo korzystniejsze.

Wyzwaniem było przedstawienie tych informacji Klientom w sposób klarowny. Dlatego zrobiliśmy stronę internetową, na której wyjaśniamy zidentyfikowane wcześniej wątpliwości Klientów.

Stworzyliśmy również film przedstawiający firmę i proces, któremu poddawane są belki.

To zadziałało nie tylko na części konsumenckiej, ale również pozwoliło na wejście do największych polskich sieci dystrybucyjnych, do których teraz ma dostęp większość warsztatów.

Eksport produktów firmy produkcyjnej

Sukces odniesiony w Polsce od razu postanowiliśmy skalować na inne kraje europejskie.

Unia Europejska daje nam niesamowitą szansę zaistnienia. Coś co wcześniej było trudne teraz jest relatywnie łatwe. Dostęp do wielu różnych rynków pod szyldem wspólnego rynku europejskiego.

Podstawą wykorzystania tej szansy było stworzenie wielu wersji językowej strony internetowej. To fundament, który umożliwił dalsze kroki.

Sklep internetowy

Poza informacjami dotyczącymi regenerowanych belek postanowiliśmy stworzyć dedykowany sklep internetowy. Dedykowany, bo uwzględniający dłuższy proces zakupowy jaki występuje w produktach regenerowanych - użytkownik edukuje się, szuka informacji, dlaczego ta belka a nie inna.

Był to strzał w 10tkę, bo część Klientów miała możliwość bezpośredniego zakupu, gdy nie mieli w pobliżu punktu partnerskiego. Drugą ważną korzyścią było skalowanie sprzedaży na inne kraje.

Eksport produktów firmy produkcyjnej poprzez sklep internetowy

We względnie już łatwy sposób umożliwiliśmy sprzedaż na inne kraje prowadząc w nich działania marketingowe takie jak kampanie produktowe Google Ads, wyszukiwarkowe, remarketing, reklamy graficzne, reklamy w Facebooku.

Jednak pomimo, że rynek jest wspólny to różni się regionami i należy podchodzić do każdego z osobna testując różne sposoby marketingu i sprzedaży. W jednych krajach klienci nie mają problemu z kupowaniem od polskiej firmy z domeny .pl W innych mogą cenić sobie bardziej lokalny patriotyzm i trzeba albo sprzedawać w domenie krajowej lub nawet założyć lokalną spółkę.

Tak jak w całym marketingu i sprzedaży - należy testować i mierzyć skuteczność.

Działania informatyczne wspierające sprzedaż

Ogólna wydajność firmy zależy od wielu rzeczy. Często traci się ją na małych powtarzalnych zadaniach. Np można mieć arkusz kalkulacyjny, który ma wiele różnych pól. Jeśli zrobi go osoba nie znająca podstaw aplikacji może się okazać, że dodając każdy rekord tracimy kilkadziesiąt sekund, bo pola są złego typu. Zamiast mieć Wybór Tak / nie, jest to wpisywane ręcznie (co przy błędach często uniemożliwia korzystanie z takich danych).

Dużą zaletą obecnych technologii są integracje usług dzięki którym możemy łączyć Excela z Google Maps np tworząc dynamicznie punkty, które pracownik ma odwiedzić.

Możemy połączyć rodzaj przychodzącego maila z wysłaniem SMSa na konkretny numer telefonu.

Dużo takich małych rzeczy pozwala zwiększać codzienną wydajność.

Masz firmę produkcyjną? Chcesz rozwinąć sprzedaż?

Skontaktuj się z nami, a zapewnimy Ci darmową konsultację, w trakcie której ocenimy czy i jak możemy Ci pomóc.