Co to jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli praktyka polegająca na zwiększaniu ilości i jakości ruchu na Twojej stronie poprzez organiczne wyniki wyszukiwania.

Co składa się na SEO?

Aby zrozumieć prawdziwe znaczenie SEO, złóżmy tę definicję i spójrzmy na części:

  • Jakość ruchu. Możesz przyciągnąć wszystkich odwiedzających na świecie, ale jeśli odwiedzają Twoją witrynę, ponieważ Google mówi im, że jesteś zasobem dla komputerów Apple, podczas gdy tak naprawdę jesteś rolnikiem sprzedającym jabłka, nie jest to ruch wysokiej jakości. Zamiast tego chcesz przyciągnąć odwiedzających, którzy są naprawdę zainteresowani produktami, które oferujesz.
  • Natężenie ruchu. Gdy masz odpowiednich ludzi, którzy klikają na tych stronach wyników wyszukiwania (SERP), większy ruch jest lepszy.
  • Wyniki organiczne. Reklamy stanowią znaczną część wielu SERPów. Ruch organiczny to każdy ruch, za który nie musisz płacić.

Organiczny ruch wyszukiwania to w szczególności każdy nieodpłatny ruch pochodzący z SERP.

Jak działa SEO?

Możesz myśleć o wyszukiwarce jako o witrynie, którą odwiedzasz, aby wpisać (lub wypowiedzieć) pytanie w polu, a Google, Yahoo!, Bing lub inna wyszukiwarka, której używasz, magicznie odpowiada długą listą linków do stron internetowych, które może potencjalnie odpowiedzieć na twoje pytanie.

To prawda. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co kryje się za tymi magicznymi listami linków?

Oto jak to działa: Google (lub dowolna wyszukiwarka, której używasz) ma robota, który wychodzi i zbiera informacje o wszystkich treściach, które mogą znaleźć w Internecie. Przeszukiwacze przenoszą wszystkie te jedynki i zera z powrotem do wyszukiwarki w celu zbudowania indeksu. Indeks ten jest następnie przepuszczany przez algorytm, który próbuje dopasować wszystkie te dane do zapytania.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na algorytm wyszukiwarki, a oto jak grupa ekspertów oceniła ich znaczenie:

To wszystko SE (wyszukiwarka) SEO.

Część O SEO - optymalizacja - polega na tym, że ludzie, którzy piszą wszystkie te treści i umieszczają je w swoich witrynach, przygotowują te treści i te witryny, aby wyszukiwarki mogły zrozumieć, co widzą, i użytkowników, którzy przyjeżdżają za pośrednictwem wyszukiwania spodoba się to, co widzą.

Optymalizacja może przybierać różne formy. To wszystko, od upewnienia się, że tagi tytułowe i opisy meta zawierają informacje i mają odpowiednią długość, po wskazywanie wewnętrznych linków na stronach, z których jesteś dumny.

Nauka SEO

Ta sekcja naszej witryny ma na celu pomóc Ci dowiedzieć się wszystkiego o SEO. Jeśli temat jest dla Ciebie zupełnie nowy, zacznij od samego początku i przeczytaj Poradnik SEO dla początkujących. Jeśli potrzebujesz porady na określony temat, poszukaj tam, gdzie Ci odpowiada.

Tworzenie witryny przyjaznej dla SEO

Gdy będziesz gotowy do rozpoczęcia spaceru po SEO, czas zastosować te techniki SEO w witrynie, niezależnie od tego, czy jest to nowa, czy stara, którą ulepszasz.

Te strony pomogą Ci rozpocząć wszystko, od wyboru nazwy domeny przyjaznej dla SEO po sprawdzone metody dotyczące linków wewnętrznych.
Treść i powiązane znaczniki

Witryna nie jest tak naprawdę witryną, dopóki nie masz treści. Ale SEO dla treści ma wystarczająco dużo określonych zmiennych, które daliśmy mu własną sekcję. Zacznij tutaj, jeśli interesuje Cię badanie słów kluczowych, sposób pisania przyjaznej dla SEO kopii oraz rodzaj znaczników, które pomogą wyszukiwarkom zrozumieć, o czym naprawdę jest Twoja treść.

Tematy na miejscu

Dowiedziałeś się już dużo o tematach w witrynie, zagłębiając się w treść i powiązane znaczniki. Nadszedł czas, aby zapoznać się z informacjami technicznymi dotyczącymi pliku robots.txt.

Tematy związane z linkami

Zagłęb się we wszystko, co musisz wiedzieć o linkach, od tekstu kotwicy po przekierowanie. Przeczytaj tę serię stron, aby dowiedzieć się, jak i kiedy używać atrybutu nofollow i czy blogowanie gości jest martwe. Jeśli bardziej interesujesz się budowaniem linków (pracujesz nad poprawą rankingów w swojej witrynie poprzez zdobywanie linków), przejdź bezpośrednio do Przewodnika dla początkujących po budowaniu linków.

Inna optymalizacja

Gratulacje! Opanowałeś już tajniki codziennego pozycjonowania i jesteś teraz gotowy na kilka zaawansowanych tematów. Upewnij się, że cały ruch ma jak najłatwiejszy czas na konwersję dzięki optymalizacji współczynnika konwersji (CRO), a następnie przejdź na poziom mikro za pomocą lokalnego SEO lub przenieś tę witrynę na globalny z międzynarodowym SEO.

Ewolucja SEO

Algorytmy wyszukiwarek zmieniają się często, a taktyki SEO ewoluują w odpowiedzi na te zmiany. Jeśli więc ktoś oferuje Ci porady dotyczące SEO, które wydają się nie do końca właściwe, sprawdź na stronie konkretnego tematu.